EL CONSELLER DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES, JOAQUIM NADAL, VISITA EL NOU TRAM DE L’AUTOPISTA C-32, QUE HA ENTRAT EN FUNCIONAMENT AQUESTA MITJANIT
Dimarts, 13 Juliol , 2010El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar ahir a la tarda el nou tram de l’autopista del Maresme, la C-32, entre Tordera i Palafolls, que ha entrat en servei aquesta mitjanit. A l’acte també hi van participar l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia; l’alcalde de Palafolls, Valentí Agustí, i el president d’Abertis i de la concessionària Acesa, Salvador Alemany. Les obres, que van començar el desembre de 2008, han consistit en el perllongament de l’autopista en una longitud de 4,4 quilòmetres, des de Palafolls fins a enllaçar amb la carretera de Blanes (GI-600). A més, la nova infraestructura connectarà amb la futura autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada i que permetrà millorar els accessos amb la Costa Brava sud. L’execució d’aquests treballs ha comportat una inversió total de 53,5 MEUR. L’estructura més rellevant és la construcció de dos viaductes de 940 metres de longitud per al pas del nou tram d’autopista sobre el riu Tordera i la línia del ferrocarril Blanes- Maçanet de la Selva. Com a mesura d’integració ambiental, cal destacar que s’han format sota cada pila unes basses i unes plantes arbustives per al tractament i aprofitament de l’aigua de pluja provinent de la calçada del viaducte.
El president d’Abertis i de la concessionària Acesa, Salvador Alemany, va destacar en el seu discurs de presentació la importància de la col·laboració publico-privada entre la Generalitat i la concessionària, com a exemple que es pot repetir en un futur en àmbit espanyol i europeu. Escoltem-lo.
Amb la posada en funcionament d’aquest nou tram d’autopista, els moviments amb origen o destí als municipis de Palafolls, Tordera i Malgrat de Mar, travessant la barrera de Santa Susanna de l’autopista, no experimentaran cap increment del peatge a abonar. A la resta dels usuaris se’ls aplicarà la repercussió, en aquest peatge, de la longitud del nou tram. Aquesta repercussió comporta que la tarifa aplicable passa de 71 a 96 cèntims.
El passat dissabte, 10 de juliol, les Noves Generacions del Partit Popular van presentar a Tordera i a Pineda de Mar la campanya “PSOE+CIU=Retallada social”, contra la tisorada del govern de Zapatero. Els populars posen de manifest que el suport de CIU al Congrés és el que ha fet tirar endavant les mesures que suposen congelar les pensions, reduir el sou dels funcionaris un 5% i suprimir el xec-nadó.
Finalment van ser dos els autocars que van sortir de Tordera aquest passat dissabte per assistir a la manifestació promoguda per Omnium Cultural, per mostrar el rebuig del poble català contra la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut. Uns 90 torderencs i torderenques van optar per aquest pràctic sistema de transport per estalviar-se problemes d’aparcament a la capital, davant les previsions que apuntaven cap a una concentració massiva de gent. El regidor de participació ciutadana de l’Ajuntament de Tordera, Josep Llorens, explica que el viatge es va desenvolupar sense problemes i valora molt positivament la jornada. 